CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Pages

anda yang ke (=

pengikut nini yang baek hati

February 19, 2013

everything change

assalamualaikum w.b.t.
apabila tangan nini sudah mula pegang laptop, jadi terus ke blogger.com ini, untuk menulis entri hari ini... sekarang,,, ramai orang dah berubah.. percaya tak?? yes, betul, nini serius... dan perkara yang berubah menjadi lebih baik, tak ape la jugak,,, ni jadi lebih teruk,,, satu faktor,, FAMOUS... yupp... kawan kawan nini yang pernah satu sekolah dengan nini, yang dulu rapat dengan nini, yang dulu pernah janji jadi best friend forever dengan nini,, semuanya,,, semuanya dah berubah,, sekarang,, walaupun masih satu sekolah,, tapi bila bertembung,, tak bertegur pun, tak senyum pun... sedangkan kawan nini yang dah tak satu sekolah,,, yang dah tak sama negeri... masih ingat nini, masih kenal nini... siap boleh hye hye bye bye lagi... tapi yang satu sekolah buat nini macam orang asing... ye, mungkin mereka tak nampak nini, jadi nini yang mula tegur mereka,,, tapi makin lama makin senyap,, mereka hanya tegur bile nini tegur je... tue yang sebahagian... ada yang nini tegur, tapi buat muka macam ________ ,,, grrr,,, mungkin sebab populariti mereka dalam laman sosial macam facebook menyebabkan mereka jadi macam ni kut,, lepastue ada hati nak tulis dekat status mereka "saya tak sombong, tak percaya tegurlah saya"... kalau nini tidak baikhati,, nini akan soud mereka,,, tapi nini fikir, kami masih kawan... tapi tak tahu la mereka menggangap nini apa... cuma kadang kadang nini terkilan dengan sikap mereka... tapi tak akan nini nak marah mereka... bukan semua orang tahu masalah ini,, nanti kalau nini marah,,, orang cakap nini saja nak tumpang populariti mereka...

dan satu lagi , sebagai kawan mereka,,, tolonglah jangan nak tunjuk kebaikan yang awak buat semata mata untuk bangga diri,, dan lagi satu, kalau kita menunaikan kewajipan agama,, alhamdulillah, tapi tak perlu nak buat begitu,,, ia nampak seperti anda desperate nak perhatian orang... "saya bertudung," "saya solat 5 waktu penuh" , saya tolong ibu bapa saya dengan ikhlas" , "saya beli 5 buah kereta BMW dan 2 kereta Ferrari untuk mak dan ayah saya untuk membalas jasa baik mereka"......kalau macam ni.. boleh saya tanya,, motif?? ye, motif awak beritahu semua orang apa?... kalau mereka yang baca... mereka akan cakap nini cemburu dengan mereka...tapi percayalah~ kalau semua orang nak menegur kite punya perangai, dan kite akan cakap "ah, kau ni jeles la tu dengan aku!!!!" kalau semua orang cakap macam tu... TAK AKAN ada perubahan berlaku... jadi jangan cakap orang jeles... just muhasabah diri, kalau apa yang orang cakap tentang diri kita tu benar belaka, jadi kite harus membuat perubahan... tapi kalau mereka hanya nampak bahagian buruk kita dan tertutup matanya untuk melihat kebaikan yang kite buat, maka kite ada membuat sesuatu perkara yang menimbulkan dendam di hati dia, maka, jangan gaduh... hanya minta maaf atas segala kesalahan kita..

entri ini bukan ditulis untuk membuka aib orang waima menghina orang,,, tapi anggaplah entri ini sebagai nasihat kepada kawan kawan nini dan nini,, nini tak terlalu mengharapkan korang,,, tapi tak bermakna tak ada orang yang mengharapkan korang.

sekian... assalamualaikum